مدیریت مالی و کنترل هزینه‌های اضافی در صنف رستوران

هزینه‌های مربوط به دریافت مجوزها، ساخت و ساز، طراحی و چیدمان فضا، هزینه‌های اضافی مواد غذایی، و بودجه‌بندی مالی، از جمله عواملی هستند که می‌توانند در صورت مدیریت نادرست، به راه‌اندازی رستوران شما چالش‌هایی را ایجاد کنند که باعث ورشکستگی در مراحل ابتدایی می‌شوند. توجه به این موارد ضروری است تا پروژه را به‌طور موفقیت‌آمیز آغاز کنید.

 

به دلیل مدیریت نادرست هزینه‌ها، بسیاری از رستوران‌ها با مشکلات مالی و ورشکستگی مواجه می‌شوند. اغلب این مشکلات به علت نادیده گرفتن هزینه‌های اولیه و عدم بررسی دقیق بودجه بندی است. به‌عنوان مثال، یک رستوران‌دار بزرگ شهر نیویورک در یک مصاحبه اشاره کرد که هر چند تجربه کافی در رستوران‌داری داشته است، اما هزینه‌های غیرمنتظره همواره وجود دارند و باید برای آنها آماده باشد. او توصیه می‌کند که همیشه یک مبلغ اضافی حدود ۱۰ درصد را در نظر بگیرید تا بتوانید با مشکلات مالی در مراحل پیشرفت پروژه روبرو شوید.

 

در ادامه، به ۹ هزینه که معمولاً نادیده گرفته می‌شوند و بر بودجه بندی موثریت آن‌ها تأثیر می‌گذارند، اشاره می‌شود تا شما بتوانید راه‌اندازی رستوران خود را با آسایش و موفقیت بیشتری شروع کنید.

 

گرفتن وام‌ها و اقساط بانکی از طریق موسسات مالی و اعتباری به نظر برخی افراد یکی از راه‌های موثر برای آغاز یک کسب و کار، از جمله رستوران، می‌باشد. با این حال، پیش از درخواست وام، ضروری است که به نکته‌ای اساسی توجه کنیم: آیا قادر به پرداخت اقساط و بازپرداخت وام در زمان مقرر هستیم؟ زیرا در صورت تأخیر در پرداخت اقساط، سودهای بانکی بالا می‌رود و می‌تواند به چالشی جدی برای کسب‌وکار تبدیل شود. بنابراین، باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشیم که پرداخت اقساط بانکی ممکن است به سرعت به یک مسئله پیچیده تبدیل شود، و بهتر است برنامه ریزی دقیقی برای بازپرداخت داشته باشیم.

 

بعد از آغاز به کار و فراهم آوردن فضای رستوران، بسیاری از افراد به دنبال طراحی‌های منحصر به فردی می‌گردند که از رستوران‌ها و سبک‌های قبلی متمایز و متفاوت باشند، تا بتوانند جلوه‌ای ویژه و جذاب به رستوران‌شان ببخشند. این موضوع می‌تواند به هزینه‌های سنگینی منجر شود و در برخی موارد، افراد مجبور به بازسازی و تغییرات شوند، زیرا متوجه می‌شوند که طرح آن‌ها از نظر قابلیت اجرایی یا جذابیت مشکلاتی دارد. بنابراین، توصیه می‌شود که از ابتدا دانش خود را در زمینه روانشناسی محیط رستوران و نکات بهداشتی مرتبط با مدیریت فضای غذاخوری‌ها بالا برده و با چیدمان‌های ساده و مورد پسند عموم شروع کنید. همچنین، قبل از انتخاب جنس و نوع متریال، باید مطمئن شویم که این مواد برای یک فضای رستوران و محیط طبخ غذا مناسب هستند و به کارایی مورد نیاز برخوردارند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *